Brněnská přehrada

Aktualizována: rok 2000

Podkomorské lesy jih - trasa 8

Trasa: (Bystrc - ) U Huberta - Helenčina studánka

Podle mého názoru se jedná o nejméně náročnou a nejpříjemnější cestu na Helenčinu studánku z Bystrce, rozhodně lepší než červeně značená cesta vedoucí přes Horákův žleb. Cesta je velice dobře sjízdná na kole. Opět poznáte krásné kouty Podkomorských lesů.

Úsek U Huberta - Helenčina studánka (2, 3 km)

Od konečné tramvají v bystrckém sídlišti jdeme podle trasa č. 2 až k místu U Huberta. Na rozcestí tří cest se vydáme tou doleva mimo modrou značku na kamenohlinitou cestu. Hned na začátku odbočuje užší cesta doprava do mírného kopečka, kterou bysme také došli na asfaltku mezi Helenčinou a Ríšovou studánkou (cesta je využívána často běžkaři na zpestření zdejších okruhů, nacházíme se totiž v místech nejlepších sněhových podmínek). Naše cesta pokračuje mladým smíšeným lesem po příjemné rovince. Cestou se otvírá výhled vlevo na věž na Lipovém vrchu, která je vidět už z Bystrce od Teyschlovy ulice. Po krátké cestě (cca 1 km) se dostáváme k rozcestí 4 cest. Doprava vede cesta do mírného kopečka směrem k Ríšově studánce (dříve zelená značka) a doleva do prudkého kopce cesta k právě zmiňované železné věži na Lipovém vrchu. Pokud se na ni půjdete podívat, určitě vás ohromí svojí velikostí. Z Lipového vrchu pak můžete klesnout na opačný směr a dostat se tak k Helenčině studánce. Je to tedy možná varianta této trasy. Pro zdejší náročný výstup nevhodný pro kola raději popíši jiné vedení této trasy. Od rozcestí 4 cest se vydáme tou prostřední, tedy stále rovině. Po chvilce vyjdeme z lesa na pěkný velký palouk, kde se setkáme ze silničkou vedoucí z Helenčiny k Ríšově studánce (zelená značka). Vydáme se tedy doleva a po zelené značce mírným stoupáním vyjdeme poslední kopeček. Ocitáme se opět na dalším palouku, kterým sjedeme dolů. Na křižovatce zahneme z asfaltky doleva a asi po sto metrech po lesní cestě dorazíme k nedávno opravené Helenčině studánce s pitnou vodou.

Kilometráž
U Huberta0, 0 km-
odbočka na vrchol Lipového vrchu0, 9 km-
Pod Lipovým vrchem, rozc. se zelenou1, 3 km-
Helenčina studánka2, 2 km-

Reakce na popis trasy

Napište reakci k této trase nebo si přečtěte již napsané (0)
Přečtěte si reakce ke všem trasám

Zpět na přehled tras v jižní části Podkomorských lesů