Brněnská přehrada
Úvodní stránka

Brněnská přehrada a okolí
průvodce kouzelnými místy

Bystrcký kostel
Brněnská přehrada
ski,tur,cyklo
Autor:
Robert Vystrčil
Brno-Bystrc
info@prygl.net
Doporučuji:
Brněnský plenér - sochy na Brněnské přehradě
Ubytování v okolí Brněnské přehrady
reklama reklama

Hra Tmou 6 - 12. listopadu 2004

Možná jste se páteční večer (12. 11.) podivovali nad davy mladých lidí s baťůžkami cestujících po odlehlejších částech Brna. Konal se již šestý ročník psychicky i fyzicky náročné hry Tmou určené především pro lidi věku vysokoškolských studentů. Letos byli hráči zavedeni i do oblasti popisované tímto webem - do Jundrova a Kohoutovic. Smyslem hry organizované skupinou Instruktoři Brno je především přesvědčení se o svých schopnostech a snaha po dosáhnutí jejich maxima. Hra je rozdělena do městské a mimoměstské části. Vyluštěním úkolu na každém stanovišti se hráči dozvídají další místo svého putování. Začátek hry je tradičně stanoven na páteční západ slunce, do cíle se může dojít nejpozději v poledne dalšího dne. Nikdo předem neví, kde to bude. Letos se to povedlo jedinému z dvou set startujících týmů. Překvapením pro letošní účastníky bylo vypravení zvláštního vlaku, kterým byli přepraveni do Dolních Louček za Tišnovem, kde začala terénní část soutěže. Trasa vedla mimo jiné na kopec Pasník, do vesničky Březina, na Sokolí a končila v Hradčanech. Vzpomínky na "světluškové průvody" svítících baterek v jinak temném lese, mlhu s mrholením na Pasníku a bolavé nohy zůstanou jistě v účastnících na dlouhou dobu.

foto
Start ve sportovním areálu Na Rosničce v Žabovřeskách.
foto
Kde hledat první šifru se účastníci dozvěděli originálním "spartakiádním" způsobem. Dva členové každého týmu za pomoci černých a bílých papírů synchronně vysílali ostatním velké nápisy. Na fotce můžete odtušit písmena "sjezd" napovídající, že další stanoviště bud na sjezdovce.
foto
Sjezdovka ve Wilsonově lese a hledání části druhé šifry. Mnoho účastníků zmátly nápisy na sloupech ve stylu "Žabovřesky řídí 2 kůrovci z radnice" odpůrců obnovení zdejšího sjezdového lyžování a brali to jako indici k nalezení místa s šifrou.
foto
Druhá šifra se skládala ze tří částí. Po rozstříhání a správném složení vznikl tento obrázek určující umístění stanoviště č. 3. Můžete se sami zkusit zamyslet a rozluštit to. Řešení najdete dole na této stránce.
foto
Jundrov, zastávka Optátova.
foto
Luštění šifry - bludiště - týmem Bastrs Masters v jedné z jundrovských restaurací.
foto
Přesun mezi stanovišti způsobil absolutní využití přepravní kapacity prostředků MHD. Jistě i cesta nacvaklými trolejbusy a autobusy byla velkým zážitkem pro hráče.
foto
Kohoutovice, Voříškova ulice.
foto
Asi tisícovka hrajících lidí na královopolském nádraží prodírající se k vlaku.
foto
Příchod k vlaku.
foto
První pohled na tohoto účastníka jistě v nikom nevyvolal příjemný pocit. To, co však všechny ještě čekalo, chtělo mnohem více odvahy.
foto
Noční pochod lesem. Jediné místo s veřejným osvětlením za mnoho kilometrů - malinká osada Chytálky.
foto
Kousek pod vrcholem Pasníku, částečnou představu o počasí si ze snímku jistě dokážete udělat.
foto
Šifra č. 9, která znamenala pro většinu hráčů konec hry, protože ji nedokázali rozlomit. Můžete si dokázat, že jste lepší - řešení naleznete dole na této stránce. Nezapomeňte však, že narozdíl od herní situace nemrznete unaveni v noci v lese.
foto
Vlaková zastávka v Dolních Loučkách a čekání na první ranní spoj (4.52) do Brna těch hráčů, kteří již další boj vzdali.
foto
Dolní Loučky - nádraží.

Řešení šifry č. 2 (foto č. 4): Písmena na obrázku dohromady skládají sousloví "poštovní schránka". Pomocí větviček je znázorněn plán části Jundrova, kde se mnoho ulic jmenuje podle stromů. Červený kroužek označuje hledané místo - křižovatku ulic Nálepkova a Olšová.
Řešení šifry č. 9 (foto č. 14): Básnička u každé světové strany pomocí symbolů přiřazuje každému směru číslo - pro sever 3, jih 1 (dromedár - 1 hrb, Kyklop - jedno oko, film Jedna ruka netleská apod.), východ 5 a západ 10. Dvě číselné řady se skládají z čísel vzniklých buď součtem dvou směrů nebo označující jen jednu světovou stranu. Každému políčku v prázdné matici obarvíme právě ty okraje, jejíž strany jsou zmíněny v jim odpovídajícím čísle (např. pro 13 obarvíme horní a levý okraj). Výsledkem je "5 0 9 4" označující kótu nedalékého kopce (před čtverku si musítě doplnit desetinnou čárku).

Přejít na:

Přehrada Brno
  O tomto webu Copyright © 2000-2017 Robert Vystrčil (kopírování bez souhlasu autora je zakázáno), fotograf