Brněnská přehrada

Podstránka zveřejněna: rok 2000
Aktualizována: rok 2000

Širší okolí Brna - trasa 3

Trasa: Býčí skála - odbočka ke Kostelíku a na vrchol Býčí skály - Jáchymka - Švýcárna - Adamov

Trasa popisuje přístupové cesty k zajímavým místům v Josefovském údolí, které však nejsou jednoduše sjízdné na kole. Přesto si však myslím, že se asi budete na tato místa chtít podívat, lépe je ale kolo nechat zamčené třeba pod Býčí skálou a některé cíle navštívit pěšky. Celá trasa je ideální jako pěší rodinná vycházka (k Býčí skále se můžete v pracovní dny dopravit autobusem).

Pokud chcete navštívit průchodovou jeskyni Kostelík nebo se rozhlédnout z vrcholku skály, pod kterou se právě nalézáte, je nejlepší zvolit modrou značku vedoucí od rozc. Býčí skála k půl kilometru vzdálenému Kostelíku po stoupající skalnaté lesní cestě. Po prohlídce poměrně zajímavé (ovšem jenom průchodové) jeskyně se vrátíte kousek zpátky (cca 50 m) na místo, kde cesta začala klesat ke Kostelíku. Žlutá značka, která tudy dřív vedla, právě v těchto místech zahýbala nahoru a vedla k vrcholku Býčí skály. Nyní je však značka zrušená. Cesta je ale stále pěkná a asi i poměrně využívaná, občas uvidíte i starou nezamalovanou značku. Po chvilce stoupání dojdete na místo bývalého rozcestí žluté a modré. Nalevo od tohoto rozcestí klesá pěšinka na vrcholek jedné ze skal, při pohledu dolů buďte opatrní. Pokud od bývalého rozcestí půjdete stále rovně po zamalovaných modrých značkách, po dalším stoupání dorazíte na úplný vrchol Býčí skály. Je zde ještě čitelný starý nápis upozorňující vás na skutečnost, kde se nalézáte. Výhled odtud je opravdu mohutný zvláště na lesnaté stráně údolí Křtinského potoka, na samotné tábořiště a odpočinkové místo pod Býčí skálou však narozdíl od prvně popsané možnosti výhledu nevidíte. Málo znatelná pěšina od tohoto místa pokračuje dále a měla by klesnout k silnici do Olomučan, lépe je asi se vrátit pod Býčí skálu cestou, kterou jste přišli.

Od Býčí skály se vydáte na příjemnou cestu Josefovským údolím do Adamova. Modrá značka vás směřuje na druhou stranu Křtinského potoka. Přejít potok však nemusíte tudy přes kameny, ale kousek dál můžete využít most. Po proudu potoka budete po skalnaté pěšince národní přírodní rezervací zpravidla klesat, i když dílčích stoupání se nevyhnete. Kousek za místem, kde jste přelézali potok, odbočuje doleva do stráně neudržovaná a málo znatelná pěšinka - dříve červená značka. Za nedlouho vylézáte ke vchodu do jeskyně Jáchymka, kterou si můžete se světlem prohlédnout. Přicházíme k turistické chatě Švýcárna, kde doporučuji velkou mezerou v jejich dřevěném plotě se kolem ní (můžeme se zde samozřejmě i občerstvit nebo najíst, děti uvítají houpačka a skluzavky) dostat na silnici. Podíváte se tak k památkově chráněné huti Františka, odkud se přes mostík po významových modrých značkách dostanete zpět na modrou značku ke směrovníku Josefov. Vynechali jste tak akorát staré rozcestí Josefov, odkud dříve stoupala žlutá značka (dnes už opět neudržovaná a téměř neznatelná pěšina). Po mírném stoupání a klesání se přes dřevěný most dostáváte na silnici a pomalu končíte s příjemnou cestou podél potůčku. Kolem rozcestí se žlutou značkou se přibližujete k Adamovu a po kratší cestě jednou z bočních ulic Adamova přicházíte k místní železniční zastávce.

Reakce na popis trasy

Napište reakci k této trase nebo si přečtěte již napsané (0)
Přečtěte si reakce ke všem trasám

Zpět na přehled tras v okolí Brna